Tapahtumakalenteri 2024

TAPAHTUMAKALENTERI 2024

Tapahtumakalenterista löydät Lahden Puutarhaseuran järjestämiä tapahtumia, myös tapahtumia yhteistyössä Hämeen puutarhamarttojen ja Hyötykasviyhdistyksen kanssa. Tervetuloa!

Lahden Puutarhaseura ry:n vuosikokous

Aika:  Keskiviikko 27.3.2024 klo 17.30-19.30.
Paikka: ABC Kivimaa, Kiitokatu 2, 15210 Lahti

Kokouksessa käsitellään vuosikokouksen sääntömääräiset asiat.
Kokouksessa on kahvitarjoilu.
Tervetuloa!

Ystävällisin terveisin
Lahden Puutarhaseuran hallitus

Hiilipuutarhurointikoulutus jäsenille

Tämä koulutus on tarkoitettu puutarhayhdistysten jäsenille, siis myös Lahden Puutarhaseuran jäsenille.

Puutarhaliitto järjestää yhteistyössä Lepaan Hamkin kanssa HIILIVIISAS PUUTARHUROINTI -kurssin Lepaan puutarhaoppilaitoksella Hattulassa 20.–21.4.2024.
Kurssilla käsitellään monipuolisesti puutarhanhoitoon liittyviä asioita, joiden avulla puutarhan hiilivarantoa voidaan lisätä ja hyödyntää sitä maan kasvukunnon ja luonnon biodiversiteetin edistäjänä.
Osallistujat saavat kurssin suorittamisesta todistukset ja voivat sen jälkeen toimia omissa yhdistyksissään hiiliviisasneuvojina.
Kurssin vetäjinä toimivat Outi Tahvonen ja Anu Koponen.

Paikkoja on rajoitettu määrä, joten ilmoittaudu pian! Samasta yhdistyksestä voi osallistua max. 5 henkilöä.

Klikkaa lisätietoihin ja ilmoittautumislomakkeelle.

Puutarhaliitto Ry, Viljatie 4 C, 00700 Helsinki www.puutarhaliitto.fi

Pihapiiri Messut 26.-28.4.2024 Lahden Messukeskuksessa
-  Nyt tarvitaan työryhmää suunnittelemaan ja ideoimaan puutarhaseuran osastoa. Suunnittelu aloitettiin jo loppu vuonna 2023, mutta apukäsiä otetaan ilomielin vastaan.
Jos haluat osallistua suunnitteluun ja tekemiseen niin rohkeasti ilmoittaudu pj Leenalle sähköpostilla leenavilponen(at)gmail.com  Panokseni on kullan arvoinen 🌹

MENNEET TAPAHTUMAT

MUITA TAPAHTUMIA

Muiden, mm. puutarhayhdistysten, järjestämiä tapahtumia.

Tapahtumia ja matkoja sekä muita puutarha-alan tapahtumia löydät alempana olevasta Puutarhaliiton linkistä.

Ota yhteyttä tapahtuman järjestävään puutarhayhdistykseen, jos haluat osallistua esimerkiksi luennoille, mutta et ole yhdistyksen jäsen.

Kevätmessut 21.-24.3.2024

Puutarhanhoidon, rakentamisen, remontoinnin ja piensisustamisen tapahtumakokonaisuus Kevätmessut aloittaa Helsingin Messukeskuksessa 21.–24.3.2024
Kevätpuutarhan sivuille tästä

Avoimet puutarhat 16.6.2024

Valtakunnallinen Avoimet puutarhat teemapäivä 16.6.2024 klo 12-17

Kasvitreffit to 29.2.2024 Lahden palvelutorin Merikabinetissa

Kevättä odotellessa kokoonnumme KASVITREFFEILLE Hämeen Puutarhamarttojen ohella!
Aika to 29.2.2024 klo 17.30-19
Paikka: Lahden palvelutorin, Meri-kabinetti, Kauppakeskus Trio, 2. krs.

Aiheena vanhat huonekasvit sekä erilaisten siementen vaihto ja kasvatuskokemukset.
Voit tuoda omia ylimääräisiä huonekasvien pistokkaita ja itse kerättyjä tai muita ylimääräisiä siemeniä, esim. kesäkukat, tomaatit, paprikat, yrttikasvit, perennat. Emme käytä rahaa, vaan jaamme omista varastoistamme ylijäämää muille. Tilaisuudessa on pientä tarjoilua! Tervetuloa ja tuo ystäväsikin!
Järjestäjänä toimii Hämeen puutarhamartat
Tervetuloa myös Lahden Puutarhaseuran jäsenet 🌱🌷