AJANKOHTAISTA

Lahden Puutarhaseura

Lahden Puutarhaseura ry:n vuosikokous

Aika: Keskiviikko 27.3.2024 klo 17.30-19.30.
Paikka: ABC Kivimaa, Kiitokatu 2, 15210 Lahti

Kokouksessa käsitellään vuosikokouksen sääntömääräiset asiat.
Kokouksessa on kahvitarjoilu, Tervetuloa!

Lahden Puutarhaseuran hallitus

Lahden Puutarhaseura ry:n vuosikokous

Aika: Keskiviikko 27.3.2024 klo 17.30-19.30.
Paikka: ABC Kivimaa, Kiitokatu 2, 15210 Lahti

Kokouksessa käsitellään vuosikokouksen sääntömääräiset asiat.
Kokouksessa on kahvitarjoilu, Tervetuloa!

Lahden Puutarhaseuran hallitus

Pihapiiri Messut 26.-28.4.2024 Lahden Messukeskuksessa

Lahden Puutarhaseura osallistuu Pihapiiri-Messuille ja nyt tarvitaankin työryhmää suunnittelemaan ja ideoimaan puutarhaseuran osastoa. Suunnittelu aloitettiin jo loppuvuonna 2023, mutta apukäsiä otetaan ilomielin vastaan.
Jos haluat osallistua suunnitteluun ja tekemiseen niin ilmoittaudu pj Leenalle sähköpostilla  leenavilponen(at)gmail.com   Panokseni on kullan arvoinen 🌹
Lahden Puutarhaseura

Lahden Puutarhaseuran elojuhlaa

vietettiin viihtyisässä Villa Rauhalassa 2.11.2023.  Porukalla muisteltiin menneitä ja mietittiin tulevia rientoja kuten havukranssi-iltaa ja osallistumista kevään puutarhamessuille. Lämmin tunnelma vei mukanaan ja uusia ideoita heitettiin ilmoille.
Suuri kiitos kaikille osallistuneille ja etenkin puheenjohtaja Leenalle sekä sihteeri Sarille illan järjestelyistä.
Kiitos myös talon isännälle Petterille upeasta miljööstä ja talon historian avaamisesta.
Tapahtumasta kertova julkaisu löytyy 14.11.2023 Etelä-Suomen sanomista.
MITEN HOIDETAAN PIHAA HIILIVIISAASTI?
OHJEKORTISTO JULKI   #LUONTOKATO #LUONNONSUOJELU

Asukkaiden arkiset pihakasvien ja niiden hoitotapojen valinnat vaikuttavat siihen, miten hyvin kotipiha sitoo ja varastoi hiiltä. Hiiliviisaan pihanhoidon kulmakivet ja niiden helposti toteutettavat ratkaisut julkaistaan nyt Kotipihan hiilikortiston muodossa.
Tavoitteena on lisätä innostusta hiilipuutarhurointiin.

Linkkejä lisätietoihin:

Lahden Puutarhaseura ry:n vuosikokous pidettiin 16.3.2023

Seuran hallituksessa tapahtui vaihdoksia ja piristäviä muutoksia. Ennen kokousta kuulimme Leena Vilposen mielenkiintoisen esitelmän kiinalaisesta puutarhasta. Näistä lisää myöhemmin.
Porkkana on vuoden 2023 vihannes

Vuoden 2023 vihanneksiksi on valittu värikkäät porkkanat. Porkkanat ovat suomalaisten kestosuosikkeja: monipuolisia ruuanlaitossa, edullisia, maukkaita ja terveellisiä. Ne sopivat erilaisiin ruokiin niin raakoina kuin kypsennettyinä. Valinnan vuoden vihanneksesta ovat tehneet Puutarhaliitto ry ja Kotimaiset Kasvikset ry. Lue lisää

Sähköinen jäsenkortti käyttöön

Puutarhaliiton neuvottelema sähköinen jäsenkortti, joka toimii ns. älypuhelimella, on otettu käyttöön. Kortti voidaan lähettää jäsenelle joko sähköpostitse tai tekstiviestinä. Kun kortin linkin avaa älypuhelimella, kortti avautuu puhelimen näytölle. Linkin korttiin voi tallentaa puhelimen aloitusnäytölle, jolloin se on helposti käytettävissä.

Tätä ennen seuran tulee toimittaa Puutarhaliitolle jäsentensä tiedot. Tiedot tallennetaan Puutarhaliiton jäsenkorttirekisteriin FloMembers-palvelussa. Jäsenkorttirekisteri tulee toimimaan myös seuran omana jäsenrekisterinä, joten siirrämme sinne kaikkien jäsenien tiedot. Lisäksi jäseniltä kysytään sallivatko he Puutarhaliiton lähettävän sähköpostitse tiedotteita toiminnastaan ja/tai markkinointiviestejä jäseneduista. Jäsenkortti on mahdollista saada vaikkei antaisi lupaa Puutarhaliiton sähköposteihin.

Jäsenkortilla jäsenet ovat oikeutettuja saamaan Puutarhaliiton neuvottelemia etuja ja alennuksia jäsenetuliikkeiltä ja yhteistyökumppaneilta, niin myymälöissä kuin verkkokaupoissa. Alennuksia ja etuja saa jäsenetuliikkeistä näyttämällä voimassa olevan jäsenkortin tai todistamalla jäsenyytensä muulla myymälän edellyttämällä tavalla ostotilanteessa. Puutarhaliitto lähettää tietoja jäseneduista kortinhaltijoille sähköpostitse ja eduista ilmoitetaan myös Puutarhaliiton kotisivuilla kohdassa jäsenedut.

Perinteinen kortti myös mahdollinen
Koska kaikilla ei ole mahdollisuutta sähköiseen jäsenkorttiin, tarvittaessa myös fyysinen, painettu jäsenkortti on mahdollista saada. Nämä seura painattaa itse.

Jäsenkortti toimii myös seuran jäsenrekisterinä

Rekisterin avulla voi mm. hallita jäsenten tietoja ja lähettää jäsenilleen sähköpostia.

Miten toimin?
Vastaa alla oleviin kysymyksiin sähköpostiin (lahdenpuutarhaseurary(at)gmail.com) :

1. Sallitko Puutarhaliiton lähettävän sähköisiä tiedotteita?   Kyllä / Ei
2. Puutarhaliiton yhteistyökumppaneiden lähettää markkinointiviestejä jäseneduista?   Kyllä / Ei

Myös mahdolliset kysymykset voi lähettää yllä näkyvään sähköpostiin.

Lahden Puutarhaseura ry

Valokuva-albumeihin pääset välilehdeltä  Puutarhaseura ->Kuvia -> Kuva-albumit